(Edukira Joan)

Nafarroako Osasun Publikoaren eta Lan Osasunaren
Institutua

Castellano | Euskara | Français | English

Edukirako tresnak

Ezagutzera eman

  • Meneame
  • Delicious
  • Twitter
  • Google
  • Facebook

13 Alerta: Obran harrapatzeak eragindako istripu hilgarria

2022ko abendua

Eraikuntzaren sektorean, aldian behin istripuak gertatzen dira, kasu askotan hilgarriak, harrapatzeek eta kolpeek eragindakoak, lurrak mugitzeko, asfaltatzeko eta materialak garraiatzeko ibilgailuekin, baita errepidetik zirkulatzen duten eta obrakoak ez diren gainerako ibilgailuek eragindako harrapatzeen ondorioz.

Horrelako istripuetan ohikoa den arrisku-faktore bat lantokian dauden ibilgailuen ekintza-eremuan pertsonak egotea da.

Horrelako istripuak gertatzen diren egoerarik ohikoenak:

          Obra zibila zera da. biztanleriari zuzendutako azpiegiturekin egiten dena. Obra zibilak izan daitezke, adibidez, errepideak, presak, oinezkoentzako bideak, zubiak edo estolderia. Horrelako obretan ohikoa da, etengabe, makina automotorrak eta oinez doazen langileak egotea. Antolamendu handia eskatzen dute behar bezala garatzeko. Askotan, jarduera-eremua oso zabala da, eta horrek zaildu egiten du beharrezko prebentzio-neurriak behar bezala aplikatzen direla zaintzea.

Eraikuntza obretan ibilgailuak eta pertsonak elkartzen dira, batez ere indusketa fasean eta lursaila prestatzeko fasean. Kasu honetan, askotan, ez dago lekurik eta zailtasunik leku aktiboak eta pilaketa eremuak mugatzeko.

Arrisku-faktore nagusiak

Ibilgailuek harrapatzearen edo kolpatzearen arrisku faktore nagusiak honako hauek dira:

Prebentzio- eta babes-neurriak

A.- EDOZEIN ESKU-HARTZEREN AURRETIK

         

Segurtasun eta Osasun Planean jasota ez dauden makinak erabili behar badira, eranskin bat egin behar da lanak hasi aurretik, makinak erabiltzeak dakartzan arriskuak aztertzeko eta beharrezko prebentzio neurriak ezartzeko.

B.- ESKU-HARTZE BAT PLANIFIKATZEAN

         

Enpresak behar diren bitartekoak izan behar ditu ibilgailuen eta pertsonen zirkulazio-bideak bereizteko, eta behar bezala seinaleztatu behar ditu.

C.- LANAK EGITEN DIREN BITARTEAN 

         

Telefono mugikorrak eta antzeko aparatuak erabiltzeak ondorio oso larriak izan ditzake inguruan ibilgailuak ditugunean.

Informazio gehiago nahi izanez gero, Laneko Segurtasun eta Osasunerako Institutu Nazionalak lan-ekipoei buruzko 1215/1997 Errege Dekretuari buruz egindako Gida Teknikoaren 1. eranskineko 2. atala kontsulta daiteke. Bertan, lan-ekipo mugikorrei aplikatu beharreko gutxieneko xedapenak adierazten dira, automotorrak izan zein ez.

Nafarroako Gobernua

Jar zaitez gurekin harremanetan | Erabilerraztasuna | Lege abisua | Webaren mapa